Minggu, 29 Januari 2017

Pulang

Pulang
Malam gulita
Hanya berkawan satu dua bintang
Bersama gelapnya yang pekat
Aku pulang
Kembali ke kampung halaman
Mungkin hanya sebentar
Sekedar melepas kerinduan yang makin mendalam
Aku pulang
Dalam perjalanan yang panjang
Aku hanyalah penumpang
Mengikut ke mana pengemudi membawaku berjalan
Entah ke kiri atau ke kanan
Bahkan mampir sebentar
Aku hanya mengikut saja segala gerak dan laju kendaraan
Asalkan aku selamat sampai tujuan
Aku pulang
Ke kampung halaman
Menjemput beribu kenangan dan satu bayang
Yang kan menjadi keabadian selepas kau datang
Aku pulang
Adakah yang kan mengikut perjalanan panjang yang melelahkan?
Menjadi kawan seperjuangan yang saling menguatkan
Kau mau?
------ Nee @nilna_sakinah Semarang, 04 Mei 2016 ------ Pulkam 😆


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Puisi yang dipublikasikan di sini adalah karya kami sendiri. Mohon untuk tidak mengcopy-paste sembarangan. Jika ingin menggunakannya silakan izin dan menghubungi admin terlebih dahulu. Terimakasih

Salam
D'Sisters (Arina, Aruni, Nilna)